luni, 12 septembrie 2011

Prima zi de şcoală

Mai ţineti minte prima zi de şcoală? Eu unul, prea multe nu mai ţin minte de atunci.
În mica curte a vechii şcoli nr.1 ţin minte o mare, mare aglomeraţie. Ţin minte pe doamna Pleşanu strigând catalogul şi auzind un nume cunoscut. Numele meu. Şi mai ţin minte tablourile cu domnitori de pe holul şcolii. Mircea cel Bătrân. Vlad Ţepes. Ştefan cel Mare. Mihai Viteazu. Atunci când vine vorba despre prima zi de şcoală mamaie nu ratează niciodată să povestească cum m-a văzut ea pe hol ţinându-mi ghiozanul între picioare şi uitandu-mă la un tablou, apoi, mutându-mi tacticos ghiozdanul şi oprindu-mă în dreptul următorului. De, ce să-i faci, copil. Vina era de fapt a lui tataie. El ne lua pe mine şi pe Vale seara pe leagăn şi ne povestiea fie depre respectivii, fie despre anii petrecuţi de el pe front.
Azi a fost prima zi de şcoală a Anuţei. Oare ce va ţine minte despre ea peste ani?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu