marți, 6 septembrie 2011

Praha Bike

Am promis că revin cu detalii referitoare la plimbarea prin Praga. Cea cu bicicleta.

Joi dimineaţă în timp ce aşteptam să vină autocarul să ne ducă la castel îmi pică ochii în holul hotelului pe un flyer. Praha Bike Tours & Rentals. Interesting! Poate apuc să închiriez şi eu zilele astea o bicicletă... Măcar pentru două ore... Nici nu bănuiam că fericitul eveniment va avea loc în aceeaşi zi.

Vine autocarul, ne duce la castel, unde, după jumătate de oră, ne rupem de grup. Prea mulţi "pensionari". În ritmul ăla vedeam nici un sfert din ce puteam vedea. Mergem prin Praga pe cont propriu. Până la prânz fetele erau aproape rupte. Aşa că au vrut să meargă la hotel. Pentru două–trei ore. Le-am dus iar eu m-am întors cu metroul până la Namesti Republiky. 
De acolo am luat-o pe jos până pe strada Dlouha. La numarul 24 intru printr-un un mic gang şi în curtea interioară mă întâmpină un băiat.

- Hello, what can I help you with?
- I would like to rent a bike. For a couple of hours...
- Please follow me

Intrăm într-o cameră plină de biciclete. Într-o margine era o tejgea. Îmi întinde un formular şi zice:
- Please fill this in. Name. Number of passport. Hotel where are you staying. Signature. We need an deposit of 1500 Kc which will be refunded when you return.
- OK.

Completez şi apoi îi spun.
- I do not know if I spelled corectly the hotel name. Olympik.
- Don’t worry I know it. My ex-ex-ex-girlfriend worked there. At least last week she was working there.
- :)
- :) OK. Do you need a helmet?
- Do I need one? I mean, is it compulsory?
- No, it’s not. Only under 18 years old it is.
- Then I won’t get one.
- OK. Here’s a map. We are here. Where you like to go?
- I don’t know... I was thinking to go along the riverbanks...
- Yes, it is nice. You can go by here, here, then you can go to this park where it is very nice… You can find some bike paths along the streets but where you don't see them you can go on the street. No problem.
- Thanks.
- Let me get a bike for you.

Ies afară şi îl aştept. Vine cu un mtb.
- Here it is. Please check if it is the right size.
- Yes it is. Thanks.
- Here is our phone number. Call us if anything happens.
- Thanks. I hope it won’t be the case.
- Have a nice ride.
- Thanks. See you!

Şi am plecat. Prin cartierul evreiesc apoi pe malul Vltavei. După trei sferturi de oră ajunsesem la podul Hlavkuv unde dacă o luam la dreapta în cinci minute ajungeam iar la centrul de închirieri. Asta cu toate opririle la semafoare şi pauzele pentru admirat şi fotografiat.

Aşa că am decis să o iau la stânga peste pod, să merg încotro voi vedea cu ochii apoi să mă întorc la parcul Letna. Aşa am şi facut. Am mers pâna aproape de locul unde credeam că văd o gară. De la distanţă am văzut o clădire mare, vitrată. La hotel am aflat că de fapt acolo e zona lor expoziţională şi că pe acolo se găsesc planetariul, acvariul şi alte chestii interesante. Iar dacă mai înaintam puţin ajungeam la parcul Stromovka. Mult mai mare decât Letna. M-am întors şi am urcat în parcul Letna. M-am tot plimbat pe alei, am ajuns şi la monumentul în formă de metronom, am făcut poze, am admirat Praga de pe deal.

Când mai rămăsese cam jumătate de oră am plecat spre centrul de închirieri. Am uitat să spun că baiatul de acolo mi-a spus că nu e nevoie să mă grăbesc. Să o iau uşor. Să stau cât doresc. Plătesc la final. Dar eu trebuia să ma întorc şi la hotel să iau fetele pentru plimbarea de seară. Am ajuns la centrul de închirieri, mi s-a returnat garanţia am plătit cele 200 coroane şi m-am îndreptat spre hotel.

Despre bicicletă ce să spun. Era OK. Mountain bike, 24 viteze, schimbătoare Alivio. Două roţi, ghidon şi şa. Cam atât. Aş fi preferat să am Cubuleţul meu pe acolo dar pentru o plimbare uşoară, bicicleta asta e mai mult decât ar avea oricine nevoie.

Şi m-am urcat pe o şa şi v-am spus povestea aşa. Şi cine s-o mai duce pe acolo să ne dea de veste şi nouă.

Am pus traseul pe bikemap.net. În zona cartierului evreiesc şi cea a parcului Letna traseele sunt aproximative. M-am plimbat ceva mai mult decât am schiţat eu.



Traseu de bicicleta 1235479 - powered by Bikemap 

Un comentariu:

  1. Pentru cei interesati. Acesta este linkul catre site-ul lor:

    http://www.prahabike.cz

    In afara de inchirieri baietii se ocupa si cu organizarea de diverse excursii. Praga si imrejurimi. Gasiti pe site toate detaliile.

    RăspundețiȘtergere