luni, 5 septembrie 2011

Impresii

Revin cu impresii după excursia tocmai încheiată.

Praga. Oraş superb. Arhitectură în genul Vienei. Dar o atmosferă mai caldă. Mai boemă. Un oraş care mi-ar face oricând plăcere să-l revăd. Oricând.

Prima zi. Miercuri. Până în prânz eram deja cazaţi. Restul zilei l-am petrecut în zona castelului. Ne-am cumpărat bilete pentru a vizita Catedrala Sf. Vitus, Bazilica Sf. Gheorghe, vechiul Palat regal şi Uliţa de Aur. Când am terminat am luat-o la pas spre oraşul vechi unde ne-a prins seara.

A doua zi. Joi. Am colindat prin Praga fără un alt scop decât acela de a ne bucura ochii. La prânz am dus fetele la hotel să se odihnească iar eu am închiriat o bicicletă. Pentru două ore. Revin, mai pe larg, în altă postare. Seara am ieşit din nou în oraşul vechi.

Vineri a fost ziua în care am mers la Karlštejn şi Karlovy Vary. Castelul din Karlštejn e drăguţ. Ceva în genul Branului. Nu l-am vizitat. L-am văzut doar pe afară. Şi se pare că bine am făcut. Cei care au intrat au venit dezamăgiţi. Intrând cu bilete pentru familie primeai ghizi care vorbeau doar ceheşte. Apoi dezamăgirea a venit şi din faptul că îi plimbau din cameră în cameră încuind uşile în urma lor. Nu puteau să zăbovească mai mult într-un anumit loc. Dar nici să se agaţe de un grup cu ghid care să vorbească o limbă mai inteligibilă. Revin la noi. Noi am urcat pe jos cei 2 km până la castel (existau variante precum microbuze sau căruţe trase de cai până acolo) apoi am coborât trecând pe la magazinele cu suveniruri. Karlštejn a fost singurul loc în care am cumpărat ceva, pentru sufletul meu, în această excursie. Dar despre asta, altă dată. Apoi am continuat drumul spre Karlovy Vary. Oraş frumuşel. Zonă superbă. Plin de ruşi. Şi alte popoare ex-sovietice. Nu mă întrebaţi dacă l-aş mai vizita încă o dată pentru că nu ştiu ce aş răspunde.

Sâmbătă. Dresda. Oraş frumos. Modern. Oraş verde. Am remarcat pistele pentru biciclişti precum şi numărul mare de biciclete întâlnite în oraş. Centrul vechi, după ce în '45 a fost ras de pe faţa pământului, e restaurat extraordinar. Tot respectul. Prea mult însă nu am avut ce vizita. Deşi am avut la dispoziţie şase ore. La singurul muzeu unde chiar aş fi vrut să intru mai aveau bilete doar pentru după ora 16. Prea puţin timp să văd ceva şi să mai şi ajung la autocar. Aşa că am pierdut vremea plimbându-ne în zona centrului vechi. Şi tot ne-au rămas la dispoziţie aproape trei ore până la plecarea autocarului. Trei ore în care să nu prea ai ce face. În magazine – varianta aleasă de majoritatea grupului – n-aveam chef să merg. Am intrat într-unul dar am ieşit repede. Altă variantă era să stăm pe o bancă privind vapoarele cu abur de pe Elba. Şi asta am şi făcut. Dar cât să stai şi pe banca aia? În fine, seara eram înapoi în Praga.

Duminică. Drumul înapoi spre casă.

Per total o excursie scurtă dar plăcută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu