miercuri, 12 septembrie 2012

Patru dintr-o lovitură

Să continuăm cu povestirea excursiei. Ziua a noua. Plecăm de dimineaţă de la hotelul din Leiderdorp şi ne îndreptăm spre Haga. Scurte opriri la Palatul Păcii şi Tribunalul Penal Internaţional, apoi ne îndreptăm spre Binnenhof, sediul parlamentului lor, ministere, bla, bla, bla. Liberi prin oraş timp de o oră. De acolo plecăm spre Delft.
Delft, orăşel renumit pentru ceramica produsă, orăşel unde vizităm piaţa centrală cu magazine, restaurante, primăria şi biserica cea "nouă" (de pe la 1300). Frumoase şi biserica şi primăria. Dar şi ceramica. Din Delft plecăm spre Anvers.
Anvers care pe la 1500-1600 şi-a trăit vremurile de glorie. Anvers unde noi, românii, am avut ca reprezentant un mare căpitan de navă. Personal, n-am fost impresionat de oraş. Destule clădiri vechi, frumoase, dar în general un oraş cu o arhitectură nu prea unitară. Prea amestecată, prea pestriţă pentru gustul meu. În Anvers ne-am plimbat timp de vreo două ore în special prin centru pe lângă primărie şi catedrală. Din Anvers am plecat spre Gent.
Gent care aş putea spune că a fost desertul sufletesc al celei de a noua zile de călătorie. Ce să spun? Dacă despre Brugge spuneam că e o bijuterie de oraş, ei bine, Gent-ul este o nestemată. Mi-a plăcut enorm acest orăşel cu un superb centru, cladiri medievale sau măcar cu aer medieval, cu o atmosferă liniştită şi lejeră. Dacă aş fi pus să fac un clasament al oraşelor mai micuţe (cu o populaţie de maximum 3-400.000 de locuitori) în care mi-ar plăcea să locuiesc, ei bine, Gent-ul ar ameninţa foarte serios primul loc ocupat de Florenţa. De fapt, ar fi o luptă la cuţite din care nu prea ştiu cine ar ieşi câştigător. Probabil că Gent-ul. Dacă aţi fost acolo, ştiţi la ce mă refer. Dacă nu, trebuie să ajungeţi acolo. Credeţi-mă pe cuvânt.
Şi uite cum, într-o singură zi, am dat gata patru oraşe. Patru! Dar ultimul... Ultimul, m-a dat el pe mine gata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu