duminică, 9 octombrie 2011

...nidele

Pe la nouă-zece ani singurele constelaţii pe care le cunoşteam (şi recunoşteam) erau cele două Care. Am mai crescut am început uşor-uşor să pot identifica şi altele. Acum Orion şi Cassiopeia sunt favoritele mele. Par cele mai uşor de recunoscut.
Acum vreo lună am aflat că pe 8 Octombrie puteam asista la o ploaie de stele. Draconidele. Fenomen rar (ultima oară văzut în ’46) şi spectaculos (60 meteori pe oră). Se spunea că România ar fi fost un loc ideal pentru a le observa. Mi l-am notat în calendar. Nu cumva să-l scăpăm. Atât eu dar mai ales Anuţa. Vreau să-i hrănesc curiozitatea. De atunci nu m-am mai uitat pe calendar. Dar nici de Draconide n-am uitat. Numai că după trei luni de secetă a trebuit să vină şi ploaia. Exact pe 8 Octombrie! Norocul nostru. Asta e. Rămâne să le vedem din nou, la intensitatea asta, peste 70-80 de ani... :p
Am citit azi că anul ăsta mai putem totusi asista la alte "duşuri stelare". Orionidele pe 21 octombrie, Tauridele pe 4-5 noiembrie, Leonidele pe 16-18 noiembrie şi Geminidele pe 13-14 decembrie. Gata! Am aflat de unde le vin numele. De la constelaţia de unde par că vin.
Acum, sper să prindem şi ceva nopţi senine. Şi atunci poate reuşesc să trag şi eu un meteor în poză. FT3-ul are un progrămel draguţ: “Starry Sky”. Poţi seta timpul de expunere până la 1 minut. Vineri l-am încercat. Am tras în poză şi Carul Mare şi Cassiopeia. Aş fi tras şi Orionul. Dar acum Orionul e vizibil doar spre dimineaţă. Să staţi voi treji până atunci!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu