luni, 14 ianuarie 2013

Filatelită cronică

Filatelia. Philein = a iubi. Ateleia = taxă de transport. Adică mai pe româneşte plăcerea de a colecţiona timbre/mărci poştale. 
Ca mulţi alţii de vârsta mea am avut şi eu pasiunea asta când eram mic. Cred că era prin 1980 când am primit primul plic filatelic. Apoi şi un clasor. Pasiunea asta a ţinut ceva. Ţin minte în liceu cum ţeseam tot felul de scenarii pentru a reuşi să fac un schimb cu colegii. Să pun mâna pe un timbru care mi-l doream. Apoi, când eram la facultate, am găsit lângă Sala Palatului un magazin. Magazin pe unde mai treceam din când în când, apoi din ce în ce mai rar, pentru a-mi lua o coliţă. Da, nu v-am spus, coliţele erau preferatele mele.
Căutam pe net zilele astea un magazin de unde pot cumpăra un clasor pentru Ana. De vreun an a dat şi ea în pasiunea asta. Mi-a găsit clasoarele şi voia să aibă şi ea timbrele ei. Unul din lucrurile care mi-au plăcut în excursii a fost că Anuţa dacă vedea un magazin cu timbre, voia şi ea ceva. Aşa că are timbre luate din Anglia, din Olanda şi mai de curând, din Italia. Numai că clasorul ăla vechi, mic şi gol pe care-l aveam s-a umplut. Aşa că fata, normal să-şi dorească un clasor nou. Bun. I-am promis că de ziua ei va primi un clasor. De unde mă fac eu clasor acum? Am găsit pe net un loc de unde puteam cumpăra. Dar pe lângă clasoare ce văd eu acolo? Coliţe. Şi timbre vechi. Am simţit cum mă apucă iar pasiunea. Iar unele preţuri par aproape ridicole. Mai puţin decât un bilet la loto. 3 lei pentru un marcă din 1914. 5 lei pentru o marcă din 1889. 1889, anul în care Van Gogh încă trăia. 1889, anul în care s-a terminat de construit Turnul Eiffel. Timbru de acum 124 de ani. 5 lei. Păi frate şi dacă aş fi muritor de foame aş fi în stare să renunţ la pâinea pe două săptămâni pentru aşa ceva. La naiba, aş renunţa şi la un pachet de ţigări, că oricum nu fumez, pentru ele. Dar pe bune acum, pe lângă clasorul Anei şi cele câteva timbre pe care şi le-a dorit, cu siguranţă îmi voi comanda şi eu 2-3 timbre. 
Pare-se că sufăr (şi) de filatelită cronică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu