luni, 25 aprilie 2011

Firimituri Pascale

Prin amabilitatea lui Radu am aflat că termenul de "Paşte" nu este cel corect atunci când ne referim la Sărbătorirea Învierii. Conform DEX termenul corect este:

PAȘTI s. m. 1. Sărbătoare religioasă celebrată de creștini în amintirea învierii lui Hristos, iar de evrei în amintirea ieșirii lor din Egipt, sub conducerea lui Moise

Atunci de ce în 99.99% din cazuri auzim termenul de Paşte? Şi aici nu mă refer la oamenii de rând, ci la cei care se presupune că au făcut o facultate şi au licenţa de a mânui cuvintele? Da, cei din mass-media. Fie ca-s din TV, radio, ziare... you name it! Până şi cărţile poştale tot să  paştem fericiţi ne transmit.

==============================

Tata hai aici să-mi povesteşti ce-ai mai făcut. Să socializăm. Ironic oarecum tocmai terminasem de socializat pe FB.

==============================

Oul care a supărat-o pe Ana. Am "spart-o". Apoi au urmat Meli şi babi. Cu mama nu mi-a mai mers. Cu ea nu-mi prea merge niciodată...

==============================

Am câştigat la loto. Nu. Nu sunt eu cel cu biletul de la Arad. Mie mi-au ieşit doar trei numere. 6, 9 şi 36. Ceream prea mult să fi ieşit şi 20, 29 şi 48? Lasă că şi cei 30 lei sunt buni. Sunt oricum dublu faţă de ce am plătit pe bilet. Nici pregatit nu sunt (încă) pentru premiul cel mare...
==============================

Moreni - Pucioasa - Moreni = 56.9 km = 2 h 29 min. Cu bicicleta.
 
==============================

- Unde sunt paraşutele?
- Peste tot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu