joi, 14 noiembrie 2013

De la Strava la liceu

Cei care mă ştiu o să întrebe: Dar ce, exista Strava când erai tu în liceu? Nu, nu exista. De fapt nici conceptul de World Wide Web nu exista pe atunci. Deabia i se puneau bazele. Şi atunci care-i legătura? Aflaţi imediat. Răbdare!
Zilele trecute a făcut Bogdan o tură din Târgovişte până pe Cojoiu şi cam pe toate segmentele pe care eu sunt KOM el a avut al doilea sau al treilea timp. Am tăcut mâlc. Cristi însă nu s-a putut abţine. Atunci i-am spus şi eu lui Bogdan, în glumă, că că în afara faptului că foloseşte EPO, pentru unele din KOM-uri (cele de relativ plat, în mintea mea)(nu era şi cazul turei respective) neapărat va trebui să investească într-o bicicletă de şosea. Iar la ultima parte nu am glumit. Nu cred că poate scoate (încă) medii de 40-42 km/h cu mtb-ul pe distanţe de 2-3 km. "Mancuso" nu e Andronache. E doar discipolul lui. Atunci Cristi a replicat că nu ştie ce-i aia EPO iar Bogdan i-a explicat. 
În acel moment am avut un flashback. 1999. Il Giro era aproape de final. Pantani - idolul meu în ciclism - tocmai câştigase o etapă cu final în căţărare. A doua zi, aflu cu stupefacţie că "Piratului" nu i s-a mai dat voie să continue. Nivelul hematocritelor era peste normal. Nu se putea demonstra că era dopat dar nici nu-i dădeau voie să mai continue. Din câte ţin minte declaraţia oficială chiar aşa spunea: că era prea periculos pentru sănătatea lui să continue. Declaraţie foarte greu de digerat pentru orice fan. Atunci am început eu să aprofundez ce e cu dopajul ăsta. Atunci am început eu să înţeleg cum EPO (Existau teste pe vremea respectivă dar nu s-a putut dovedi că Pantani în acel tur s-a dopat. Sau poate că nu s-a vrut să se demonstreze pentru că el era un erou pentru italieni, cu un an în urmă făcând dubla Giro + Le Tour) spre exemplu sporea numărul globulelor roşii, care la rândul lor transportau oxigenul, care la rândul lui te ajuta să susţii mai mult efort. A trebuit să ajung la 25 de ani ca să mă intereseze ce e cu celulele astea. 
Şi asta mi-a adus aminte de primul meu contact cu celula. Aveam 14 ani, eram în clasa a noua, clasa de mate-fizică şi tocmai ce aveam cea de a doua oră de Biologie. Lecţia, bineînţeles, "Celula". Cine era ascultat de domnul/tovarăşul Mudri? Diţescu bineînţeles. Ce ştia Diţescu despre celulă? Păi Diţescu ştia despre celulă că are o membrană şi un nucleu. Altceva mai ştia? Nu, nu ştia. De-asta a luat nota 4. Prima lui notă din liceu. 
Şi ca să vedeţi că mai ţin minte ceva din acea zi: Raluca, Raluca Iarca, fusese ascultată înaintea mea. Primise nota 3. Aşa că acel 4 era cu 33% mai mult decât luase ea. V-am zis, eram la clasă de mate-fizică.

4 comentarii:

  1. Draga Razvan, nu stiu de ce nu merge sa pun comentarii, am incercat azi si vad ca nu apare... Vreau sa stii ca prima mea nota la liceu a fost tot 4, dar la Latina. De atunci sunt cu "Carpe diem". Pe profu meu de geografie si un coleg, fiul lui, ii cheama tot Iarca. :) Pe masura ce trece timpul descopar ca am mai multe lucruri in comun cu tine, pe langa pasiunea pentru bicla si competitivitatea pe Strava. CEAS! Eu nu l-am placut atat de mult pe Pantani, cam din 2000 am inceput sa ma uit la ciclism, deci sunt fan Armstrong, in ciuda unora. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Armstrong? Dopatul ala? :)))
    Toti se dopau in acele vremuri... Iar unii nu se lasa nici acum...

    RăspundețiȘtergere
  3. Apropo de competitia pe Strava, ai ceva planuri pentru maine?

    RăspundețiȘtergere
  4. Am planuri pentru azi :))) Sunt liber azi, am fost pe la bunici, dar nu am avut prea multe de facut, asa ca o sa ma imbrac si ma duc la Ulmetu! :)))) Nu stiu daca ajung si la Moreni. Plec in 30 de minute. Te sun cand ies pe usa. Vorbim. Sambata sunt ocupat toata ziua, si daca nu ies azi, se lasa cu moarte de om :))))

    RăspundețiȘtergere