joi, 6 decembrie 2012

Să votaţi bine!

Din 1992 când am primit dreptul de a vota, n-am ratat nici o votare. Fie că era locală, parlamentară, prezidenţială ori referendum. N-am ratat nicio ocazie. Chit că era referendum ca Moreniul să devină Mare Municipiu - ceea ce nu mi-am dorit - dar totuşi a ieșit, fie ele alegeri europarlamentare. Dacă am pomenit de referendumuri probabil că vă întrebați dacă am fost și la referendumul de demitere a lui Băse. Da, am fost acolo. Asta deși acum opt ani l-am votat președinte. Nu fac discriminări, nu ezit să recunosc când am greșit şi sanctionez într-un fel sau altul pe cei care mă dezamăgesc. 
Sunt apartidic. De-a lungul anilor am votat cam cu toţi. Cu cine credeam eu că-i mai bine în acel moment. Prima oară am votat cu PDSR-ul. Apoi am votat cu CDR-ul. Au urmat PSD-ul, PNL-ul, PDL-ul, iar PSD-ul... La naiba, dacă vă spun că în '96 l-am votat pe Frunda pentru președenţie... De ce? Pentru că  discursul lui m-a convins cel mai mult. Retrospectiv privind cred că votul meu a fost preponderent unul negativ. Să fie vina mea sau a lor? Clar, a lor.
Stau acum şi mă gândesc... Mă tot întreb... Cu cine dracu să votez? Cu cine? Cu hoţii de la ARD? Cu hoţii de la USL? Cu PPDD-ul? Să fim serioşi, chiar aşa de prost nu-s. Cu PNTCD-ul? Care din el? Acel 0.1% din ARD sau acel 0.1% din USL? Cu PRM? Cu UDMR? Dacă stau să mă gîndesc, ungurii în minoritatea lor şi-au maximizat întotdeauna procentele. Nu există grupare care să fi rezistat la putere mai mult. Iar în timpul ăsta şi-au văzut de afaceri. 
Au ajuns să fie publicate afișe cu sloganuri: "Fur mai puțin ca ei!". Slogan al unui ecologist. Nu-i glumă, e... ad literam!!! Te doare capul. Probabil ăsta e răspunsul la lehamitea care m-a cuprins. Efectiv m-am săturat de hoţi. Fie ei mai mari sau mai mici, m-am săturat de ei. Cu ceva bani îti faci o televiziune de apartament, apoi partid şi prosteşti prostimea. Cu ceva bani devii liberal peste noapte dar îţi și păstrezi vacant postul de președinte al propriului partid de buzunar. Iar scandalurile continuă. Zilnic. Îmi vine să strig: "Gata.  Duminică nu merg la vot. Duce-ţi-vă-n pula mea cu toţii!" Mi-a luat juma' de viaţă să ajung la această concluzie. Ideea se conturează, de fapt, de ani buni dar am tot sperat că ceva-ceva se va schimba... 
Nimic nu se schimbă. Şi dacă aparent se schimbă, se schimbă doar cei care fură. 
Am să mă duc totuşi la vot. Am să mă duc pentru că insistă Meli. Dar mi-l voi anula. Nimeni nu merită votul meu. Dându-mi votul pentru cineva ar însemna să fiu părtaş la furtişagul la care, inerent, alesul, va lua parte. Nu sunt laş, nu încerc să mă exonerez de responsabilitate dar efectiv aşa văd eu acum lucrurile. M-am ars de prea multe ori pe propriul vot. Vot, zic eu, imparţial, cântărit bine şi neinfluenţat. 
Aşa că pentru cei care se încăpăţânează să voteze, pentru cei care mai au o speranţă, pentru cei care încă cred că votul lor poate face diferenţa, am doar atât să le spun: Sper să fiţi mai inspiraţi decât mine. Să votaţi bine! Bine şi pentru mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu