marți, 25 decembrie 2012

12

12.12.2012. Mă gândeam... 12... 12... 12... S-o întâmpla ceva special azi? Nu prea. La serviciu, vorba lui Perry, same shit different day. Seara, după tradiţionala tură ajungem acasă. Dau de mâncare la câini. Meli şi Ana insistă să ne bătem cu zăpadă. Proaspăt căzută. Arunc un bulgăr. Simt cum verigheta dă să iasă de pe deget. Stai acolo, îmi zic. Mai arunc un bulgăr. Fuuuuutu-i! Ce-i, întreabă Meli. Am pierdut verigheta. Când? Acum, când am aruncat bulgărele ăsta. Instantaneu încep să-mi treacă prin minte tot felul de gânduri, să fac tot felul de calcule, scenarii, să îmi pun tot felul de întrebări. În fine trec câteva minute şi îmi zic să mă calmez. Oricum nu mai pot face nimic. Era seară, nu se mai vedea bine. Las pe mâine sau poimâine. Sau când s-o topi zăpada. Ce o fi, o fi... 
Acum nu vă mai povestesc că zilnic mă uitam pe poieniţă. Doar-doar voi găsi verigheta. Nu mai povestesc cum zilnic am tras cel puţin o duzină de sperieturi pentru că realizam că nu mai aveam verigheta pe deget şi deee... e greu să uiţi că ai pierdut-o cu câteva zile înainte... Vorba lui Brucan: stupid people.
În fine... După o serie de zile în care temperatura a tot fost sub zero, vine Crăciunul cu ale lui 12 grade Celsius. Mă duceam la prânz să o iau pe babi ca să luăm masa de prânz la ai mei. Hai să mă opresc o fugă şi acasă. Să mă uit iar pe poieniţă. Mă uit pe traiectoria pe care ţineam minte că aruncasem bulgărele şi în câteva secunde îmi îndrept privirea spre un loc. Mă apropii ... şi ... găsesc ... verigheta.
În general sunt o persoană, zic eu, raţională. Am convingerea că trebuie să existe o cauză pentru orice se întâmplă. Chiar dacă explicaţia nu-i uşor de descifrat, sau poate că e chiar indescifribilă, merg pe existenţa principiului cauzalitate-efect.
Cu toate astea, au existat momente în viaţa mea în care au apărut nişte semne ca să le zic aşa. După 12 ani de căsnicie, pe 12 a 12-a 2012 pierd verigheta. Şi o găsesc în ziua de Crăciun. Să fie ăsta un semn? Divin? Nu ştiu ce să mai spun. Tot ce îmi doresc e ca semnele pe care poate le voi primi şi de acum înainte să nu fie contradictorii. Că apoi ne întoarcem iar la cauzalitate-efect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu