joi, 22 mai 2014

Ciobi

Cine e Ciobi? Ciobi sau Ciobănelul sau Ciobanu' e câinele nostru ciobănesc. De fapt nu e un ciobănesc în purul sens chinologic - cel al raselor româneşti omologate - dar efectiv a fost luat de la un cioban de pe lângă Malu cu Flori prin toamna lui '99. De fapt noi ne dusesem să-l luăm pentru nişte cunoştinţe însă ne-am ataşat imediat de el şi l-am păstrat. Era o mogâldeaţă de căţel. Albă ca zăpada. Când i-am făcut poza asta crescuse deja. Cred că nu avea mai mult de patru săptămâni când ciobanul ni l-a dat. Deabia un an mai târziu, când l-am luat pe Carlos, am realizat că asta nu era o vârstă la care să dai un pui dar până la urmă totul a ieşit bine. 
Ciobi a fost paznicul curţii alor mei timp te aproape cincisprezece ani. Spun "a fost" pentru că azi a trebuit să ne despărţim şi de el. Acum doi ani o tumoare a început să-i crească pe pulpa dreaptă. Veterinarilor le-a fost frică să-l opereze. Din cauza vârstei. Şi dacă ar fi supravieţuit operaţiei şansele ca tumoarea să crească la loc erau foarte mari. Tumoarea nu-l incomoda aşa că am luat decizia de a nu-l chinui inutil ori chiar să-i scurtăm viaţa. Singurul gând care mă alină acum e că atunci am luat decizia corectă. I-am oferit încă doi ani de viaţă normală până când tumoarea a crescut prea mult şi în cele din urmă s-a spart. Aşa cum şi acum îmi zic că am luat decizia corectă. Cea de a nu-l lăsa să se chinuie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu